
ERFARENHETER AV TOP 10-RESOR
Vi tar gärna emot feedback om de hotell vi förmedlar samt arrangemangen kring våra egna resepaket. På den här sidan har vi samlat en del av den feedback vi har fått. All feedback är äkta, och vid behov ger vi ytterligare information om recensionerna och de destinationer som feedbacken gäller.
(Kuulemme mielellämme palautetta välittämistämme hotelleista sekä omien matkapakettien järjestelyistä. Tälle sivulle olemme koonneet osan saamastamme palautteesta. Kaikki palautteet ovat aitoja, ja tarvittaessa annamme lisätietoja palautteesta ja kohteista, joita palaute koskee.)
“Kom precis hem från en 8-dagars all inclusive-resa till Marrakech med 10-resor. Vi var ett sällskap på 5 personer. Priset för hela gänget inklusive flygplatstransfer var 2535 €. Allt funkade kanon. Hotellt var bra. Maten god och gratis transfer till centrum. Vi är jättenöjda. Vi har rest mycket, både genom att boka själva och genom att använda resebyråer. Vi har besökt hundratals olika platser och runt 70 olika länder. Jag kan rekommendera detta.” – Oili
(“Palasin juuri 10 matkojen Marrakechin 8 vrk all inc matkalta. Meitä oli 5 henkinen seurue. Koko porukan hinta lentokenttäkuljetuksineen 2535€ Kaikki toimi hienosti. Hotelli oli hyvä. Ruoka hyvää ja ilmaiset kuljetukset keskustaan. Olemme tosi tyytyväisiä. Olemme matkustanéet paljon sekä varaamalla itse että käyttämällä matkatoimìstoja. Olemme käyneet sadoissa eri paikoissa ja noin 70 eri maassa. Voin suositella” – Oili)
“Tack, det hade faktiskt skickats. 🙂 Tack för bra service. Det var en bra resa.” – Pipsa
(“Kiitos, oli se tosiaan lähetetty. 🙂 Kiitos hyvästä palvelusta. Oli hyvä reissu.” – Pipsa)
“Det var ett helt fantastiskt ställe och på alla sätt en mycket lyckad resa! Tack till er. Dit måste man bara åka tillbaka!!!!” – Anita (hänvisar till Festa Panorama och Nessebar)
(“Oli aivan upea paikka ja kaikinpuolin erittäin onnistunut matka! Kiitos teille. Tuonne pitää vielä palata!!!!” – Anita (viittaa Festa Panoramaan ja Nessebariin))
“Min vän och jag använde ert Haven-deal, tack för det. Det var underbart!” – Nina
(“Käytimme ystäväni kanssa Havenin diilinne, kiitos siitä. Se oli ihana!” – Nina)
“Top10-resorna har varit bra och Mallorca var härligt att fira semester på !!!” – Olavi
(“Top10 matkat ovat olleet hyviä ja Mallorcalla oli ihana viettää lomaa !!!” – Olavi)
“Ville bara tacka er, semestern gick helt perfekt och tack för er fantastiska och snabba kundtjänst! Jag har aldrig fått så här bra kundtjänst från något annat företag.” – Raija
(“Halusin vielä kiittää teitä, loma meni täydellisesti ja teidän mahtavasta ja nopeasta asiakaspalvelusta! En ole koskaan saanut miltään muulta firmalta näin hyvää asiakaspalvelua.” – Raija)
“Vi kom hem i måndags från en underbar resa som ni arrangerat.” – Merja
(“Palasimme maanantaina ihanalta teidän järjästämältä matkalta.” – Merja)
“Hej alla lysande 10, rumssituationen var helt fantastisk, tack så mycket.” – Timo
(“Hei kaikki loistavat 10, Huonetilanne aivan upeata, kiitos paljon.” – Timo)
“Hej! Jag och min man var på en veckas semester i Salou i Spanien på Sol Costa Dourada med våra 4 barn, och jag vill tacka er för hur bra allt fungerade. Flygplatstransfern – en buss mötte oss i T1 med en skylt med mitt namn på, och likaså när vi skulle åka hem fungerade transporten på samma sätt, riktigt bra. På hotellet fick vi också anslutande rum precis som vi hade önskat, och det var till stor fördel för familjen direkt eftersom det bara fanns 2 hotellkort, och barnen glömde såklart kortet på rummet när de gick till frukosten. Hotellet var jätterent och maten var varierad och god. Nöjena i vatten- och nöjesparken låg på rimligt avstånd, likaså shoppinggatorna och stranden. Vi är jättenöjda med arrangemangen och transporterna flöt på riktigt bra. Tack till er!” – Pirkko
(“Hei! Olimme, mieheni ja minä 4 lapsen kanssa Saloussa Espanjassa Sol Costa Douradassa viikon lomalla ja haluan kiittää Teitä siitä miten hyvin kaikki toimi. Lentokenttäkuljetus – bussi oli vastassa T1-ssa meitä minun nimellä varustetulla kyltillä ja samoin poislähtiessä kuljetus toimi samalla tavalla oikein hyvin. Hotellissa oli myös yhdistetyt huoneet niinkuin olimme toivoneet ja siitä oli perheen kanssa etua heti kun huoneen ovikortteja oli vain 2, ja tietenkin lapsilla unohtui ovikortti huoneeseen aamiaiselle lähtiessä. Hotelli oli tosi siisti ja ruoka oli monipuolista ja maistuvaa. Vesi-ja huvipuiston riemut olivat kohtuullisen matkan päässä, samoin ostoskadut ja ranta. Olemme oikein tyytyväisiä järjestelyihin ja nuo kuljetukset sujuivat tosi hyvin. Kiitos teille !” – Pirkko)
“Jag och min mamma var för första gången på en resa bokad genom er. Erbjudandena är så billiga att man inte kan motstå dem, och det finns gott om valmöjligheter. Vi bestämde oss för en veckas resa till Lloret del Mar och hotellet Augusta Spa. Bokningen var tydlig från början och allt nödvändigt (transfervoucher, instruktioner osv.) kom till mejlen. Resan var extremt lyckad… den bästa hittills. Hotellet var fantastiskt och personalen serviceinriktad. På destinationen fick vi allt vi ville ha av en semester; vackra landskap, ståtliga sevärdheter och shoppinggatan är ett paradis för den som älskar att shoppa. Garanterad avkoppling på detta ställe! Tack!” – Sanna
(“Olimme äitini kanssa ensimmäistä kertaa teidän kautta hankitulla matkalla. Tarjoukset ovat niin edullisia ettei niitä voi ohittaa, ja valinnanvaraa löytyy runsaasti. Päädyimme viikon matkaan Lloret del mariin ja hoteeliin Augusta spa. Varaus oli selkeää alusta asti ja kaikki tarpeellinen(kuljetus voucher, ohjeet jne.) tuli sähkköpostiin. Reissu oli erittäin onnistunut.. paras tähän mennessä. Hotelli oli upea ja henkilökunta palvelualtista. Kohteesta saimme kaiken mitä lomalta halusimme; kauniita maisemia, komeita nähtävyyksiä ja shoppailukatu on paratiisi ostoksia rakastavalle. Rentoutuminen tässä paikassa taattu! Kiitos!” – Sanna)
“Vi var i Dubai 5–12.11.2016 på en Top 10-resa. Allt gick helt perfekt TACK TACK TACK!!! Hotellet Jannah Marina Beach Resort var rent och hade en väldigt hemtrevlig och vänlig atmosfär. Lakanen byttes varannan dag, bra städning och alltid rena handdukar varje dag, jag gav beröm redan på plats 🙂 Transporterna flöt också på exemplariskt och i tid, Norwegians flyg gick bra som alltid. Vi kommer garanterat att använda era arrangerade resor i fortsättningen också, pris-kvalitetsförhållandet är mer än rätt, hälsningar” – Liisa
(“Olimme Dubaissa 5 – 12.11.2016 Top 10 matkalla .Kaikki sujui täydellisesti KIITOS KIITOS KIITOS!!! Jannah Marina beach Resort hotelli oli siisti ja erittäin kodikas ja ystävällinen ilmapiiri.Lakanat vaihdettiin joka toinen päivä,hyvä siivous ja aina puhtaat pyyhkeet päivittäin,annoin kiitosta jo paikan päällä :)kuljetukset sujuivat myös mallikkaasti ja ajallaan,norvegianin lentokin sujui hyvin kuten aina,varmasti käytämme jatkossakin järjestäminen matkoja,hinta-laatusuhde on enemmän kuin kohdallaan ,terv ” – Liisa)
“Hej, jag vann en F1-resa till Ungern köpt från Adlibris Top 10 och vill tacka er och Atlas-hotellet för bra service. Formel 1-resan till Ungern var en rolig upplevelse för oss som var där för första gången!” – Timo
(“Hei, voitin Adlibriksen top kympiltä hankitun F1-matkan Unkariin ja haluaisin kiittää teitä ja Atlas-hotellia hyvästä palvelusta. Formula-matka Unkariin oli mukava kokemus ensikertalaisille!” – Timo)
“Tack så mycket för det snabba svaret. Kan du fortfarande hjälpa till med maxvikten för resväskan? Är det standard 20 kg? Dessutom vill jag tacka för god service. Jag hade hört mycket negativt om ert företag och många varnade mig för att boka en resa. Men åtminstone hittills har allt gått utmärkt med er och jag har varit riktigt nöjd med servicen jag fått.” – Viia
(“Kiitos paljon ripeästä vastauksesta. Osaatko vielä auttaa matkalaukun maksimipainossa. Onko se normaali 20 kg? Lisäksi haluan kiittää hyvästä palvelusta. Olin kuullut yrityksestänne paljon negatiivista ja monet varoittelivat varaamasta matkaa. Mutta ainakin tähän asti kaikki on sujunut kanssanne erinomaisesti ja olen ollut todella tyytyväinen saamaani palveluun.” – Viia)
“Vi kom hem från Turkietresan igår. Helt fantastiskt, till och med det att utresan ändrades från ett morgonflyg till kvällen och vi fick en extra all inclusive-dag gratis. Vi hade en fantastisk guide, Tankut Barin, och ett fint hotell, Siam Elegance. Den andra gruppens guide hade blivit sjuk och till deras förtret fick de en guide av lite sämre kvalitet. Detta var min tredje Top10-resa, och eftersom så många bara skriver om det råkar finnas anledning till missnöje, vill jag berätta att alla våra tre resor har varit ofattbart fina och billiga.” – Kirsi
(“Palasimme Turkin matkalta eilen. Aivan mahtavaa, jopa se, että lähtö vaihtui aamulennosta iltaan ja saimme ilmaiseksi ylimääräisen all inclusive päivän. Meillä oli loistava opas Tankut Barin ja hieno hotelli Siam Elegance. Toisen ryhmän opas oli sairastunut ja he saivat harmikseen vähän huonompitasoisen oppaan. Tämä oli kolmas Top10 matkani ja koska niin monet kirjoittavat vain, jos sattuu harmin aiheita niin haluan kertoa, että kaikki kolme matkaamme ovat olleet käsittämättömän hienoja ja halpoja.” – Kirsi)
“Hej! Vi var på Teneriffa 2–16.12.2015 i Costa del Silencio på hotell Alborada. Allt gick OK. Hotellet var gammalt men rent, All-Inc fungerade, flyg och transporter gick som avtalat.” – Erkki
(“Hei! Olimme Tenerifalla 2-16.12.2015 Costa del Silenciossa Alborada hotellissa. Kaikki meni OK Hotelli vanha, mutta siisti, All-Inc toimiva Lento ja kuljetukset kuten soviuu” – Erkki)
“Vi pratade redan om saken på telefon och jag godkänner med glädje ert förslag till ändring av flygschemat. Tack för att ni bryr er om era kunder och tänker på deras bästa. Med varma hälsningar” – Jore
(“Puhuimme asiasta jo puhelimitse ja hyväksyn ehdotuksenne lentoaikataulun muutokseksi ilomielin. Kiitokset että välitätte asiakkaistanne ja ajattelette heidän parasta. Lämpimin Kiitoksin” – Jore)
“Hejsan hoppsan, jag var med min dotter Nea (18 år) och tittade på Real Madrids match 15–18.1. Allt fungerade in i minsta detalj, pricken över i:et var när våra biljetter hade uppgraderats till VIP-läktaren där servicen var i toppklass (betyg 10). En helt suverän resa, så när man strävar efter bra så blir det Prima som levereras, så är det hos er. Tack till alla och allt gott” – Harri
(“Heippa hei, Oltiin tyttäreni Nean (18v) kanssa katsomassa Real Madridin matsia 15-18.1. Kaikki toimi viimeisen päälle,pisteenä iin päälle oli kun lippumme oli muuttuneet Vip katsomoon jossa palvelu oli 10 luokkaa. Tosi mahtava reissu, eli kun yrittää hyvää niin pukkaa Priimaa tulemaan, näin Teillä. Kiitos kaikille ja kaikkea hyvää” – Harri)
“Reste för första gången 5.5–12.5 via en resa bokad hos er. Hela vårt resesällskap var mycket nöjda med pris-kvalitetsförhållandet. Vi var i Kroatien, på ön Brač. Hotellet var trevligt och allt fungerade bra med hyrbilen. Särskilt tack för att vi fick en större bil istället för två små bilar till vårt gäng på 4 personer. Även i fortsättningen kommer jag att följa era erbjudanden och rekommendera dem till andra.” – Karoliina
(“Matkustin 5.5.-12.5. ekaa kertaa teidän kautta varatulla matkalla. Olimme koko matkaporukalla hyvin tyytyväisiä hinta-laatu suhteeseen. Olimme Kroatiassa, Brachin saarella. Hotelli oli mukava ja vuorca-auton kanssa kaikki toimi hyvin. Erityisesti kiitos, että saimme kahden pienen auton sijaan yhden isomman, 4 hengen porukkallemme. Jatkossakin aion seurata tarjouksinne ja suositella niitä myös muille.” – Karoliina)
“Tusen tack! Jag har varit supernöjd med era resor, som har ett helt otroligt bra pris-kvalitetsförhållande. Jag kommer mer än gärna tillbaka för att handla igen.” – Kirsi
(“Tuhannet kiitokset! Olen ollut super-tyyvyväinen matkoihinne, joissa on aivan uskomattoman hyvä hinta-laatu -suhde. Tulen mieleläni uudestaan ostoksille” – Kirsi)
“Måste särskilt tacka dig för att du talade ‘förnuft’ och fick mig att inte avboka den här resan. Flygen gick smidigt, det var lätt att hitta på flygplatserna och Koh Samui var ett riktigt mysigt ställe. Vi fastnade så mycket för Thailand att en ny resa redan planeras.” – Sari
(“Pitää erikseen kiittää Sinua kun puhuit “järkeä” ja sai minut olemaan peruuttamatta tätä reissua. Lennot meni helposti, kentillä oli helppo toimia ja Koh Samui oli oikein kiva paikka. Tykästyimme niinpaljon Thaimaahan että uusi reissu on suunnitteilla.” – Sari)
“Hej, matchresan till Madrid är nu avklarad och den var helt fantastisk. Hotellet var en positiv överraskning, alltså gällande standarden. Man fick promenera en bit till metron, men samtidigt fick man se staden. Platserna i den uppgraderade biljettklassen var också riktigt bra. Det blåste en kall vind där, men i den här ‘företags-VIP-klassen’ fanns det faktiskt takvärme. Tack, det var en mäktig upplevelse att vara på samma ställe som 81 000 andra.” – Pentti
(“Hei Madridin pelireissu on nyt tehty ja se oli aivan loistava. Hotelli oli positiivinen yllätys, tasoltaan siis. Metrolle piti pätkä tallustella, mutta samalla näki kaupunkia. Korotetun lippuluokan paikat olivat myös tosi hyvät. Siellä oli kylmä tuuli, mutta tässä “yritysosaston VIP luokassa” olikin kattolämmitys. Kiitokset, oli vaikuttava kokemus olla samassa paikassa 81000 muun kanssa.” – Pentti)
“Jag och min fru var på semester i Cavtat, Kroatien, via er förra veckan. Jag kan säga att jag hade mina tvivel om resans framgång, eller rättare sagt, om det skulle uppstå problem med researrangemangen. Jag blev bestört när jag några dagar före resan fick meddelande om att hotellet skulle bytas ut. Detta visade sig dock vara en förändring till det bättre. När vi kom hem i måndags kunde vi konstatera att allt hade gått helt enligt vad som lovats. På våra tidigare resor har vi bara haft frukost på hotellet och vi tvivlade på om vi behövde middag. Middagen som ingick i priset var dock en utmärkt funktion som vi använde nästan varje dag. Tiderna hölls exakt, och de överenskomna transporterna var likaså precis vad ni lovade. Vi fick en mycket positiv bild av er verksamhet och rekommenderar er gärna för våra bekanta också. Vi fick själva tipset från en av dem, så på så sätt fortsätter kedjan. Det vill säga, ryktet sprider sig. Jag svarade redan på er webbplats på en tvivlares frågor om vår erfarenhet. Resmålet i sig hade säkert också stor betydelse för att det blev så lyckat.” – Kari
(“Olin vaimoni kanssa kauttanne viime viikon Kroatian Cavtatissa lomamatkalla. Voin sanoa, että minulla oli epäilyksiä matkan onnistumisesta tai paremminkin, tuleeko matkalla joitakin matkajärjestelyyn liittyviä ongelmia. Hätkähdin, kun muutama päivä ennen matkaa sain viestin, että hotelia vaihdetaan. Tämä olikin kuitenkin muutos parempaan. Kun maanantaina palasimme, saatoimme kuitenkin todeta kaiken menneen täysin luvatun mukaisesti. Aiemmilla matkoillamme meillä on ollut vain aamiainen hotellilla ja epäilimme illallisen tarvetta. Hintaan sisältynyt illallinen oli kuitenkin mainio toiminto, jota käytimme liki joka päivä. Aikataulut pitivät täsmällisesti ja sovitut kuljetukset niinikään olivat juuri sitä mitä lupasittekin. Saimme toiminnastanne erittäin myönteisen käsityksen ja kernaasti voimme suositella teitä tuttavillemmekin. Yhdeltä heistä saimme vinkinkin, joten näin se ketju jatkuu. Eli hyvä kello kauas kuuluu. Vastasin jo nettisivuillannekin yhden epäilijän kysymyksiin kokemukestamme. Suuri merkitys onnistumisiin varmaankin myös oli matkakohteellamme.” – Kari)
“Hej, jag vill ge er feedback på vår Gardaresa. Den var helt fantastisk. Hotellet låg några kilometer från Peschieras centrum, en liten ort i södra delen av sjön. Hotellet, som renoverats från en gammal bondgård, var helt igenom charmigt, mitt i ett så vackert landsbygdslandskap. Rummen var enkla och rena. Personalen var vänlig och fine dining-maten god. Bilen hade ingen kilometerbegränsning och alla försäkringar ingick – ofta kommer överraskningen vid biluthyrning just med försäkringarna. Hela Gardaområdet var charmigt. Vi besökte vingårdar i närheten, Verona och gjorde ett besök i Venedig. Fler sådana här alternativ tack. Pris-kvalitetsförhållandet var mer än rätt.” – Pia
(“Hei Haluan antaa teille feedbackia Gardan matkastamme. Se oli aivan fantastinen. Hotelli sijaitsi muutaman kilometrin päässä Peschieran keskustasta, pieni paikka järven eteläosassa. Vanhalle maatilalle uudistettu hotelli oli kertakaikkiaan hurmaava, keskellä niin kaunista maaseutuamaisemaa. Huoneet olivat yksinkertaiset ja siistit. Henkilökunta ystävällistä ja fine dining ruoka hyvää. Autossa ei ollut kilometrirajoitusta ja kaikki vakuutukset sisältyi, usein ylläri tulee autonvuokrauksessa juuri vakuutukset. Koko Gardan alue oli viehättävä. Tutustuimme lähiseudun viinitiloihin, Veronaan sekä vierailimme Venetsiassa. Lisää tällaisia vaihtoehtoja. Hintalaatusuhde oli enemmän kuin kohdallaan.” – Pia)
“Tack för det snabba svaret och ett särskilt tack för att allt har skötts bra och snabbt från er sida! Vi är verkligen nöjda med den tjänst som top10matkatarjoukset arrangerat, tack!” – Mari
(“Kiitos nopeasta vastauksesta ja erityiskiitos siitä, että kaikki asiat on Teidän puoleltanne hoidettu hyvin ja nopeasti! Olemme todella tyytyväisiä top10matkatarjousten järjestämään palveluun, kiitos!” – Mari)
“Tack för ett snyggt hanterat ärende!!! Förtroendet för ert företag fortsätter att vara gott, precis som det har varit, eftersom de tjänster vi använt alltid har fungerat bra.” – Leena (problem med flygplatstransfer)
(“Kiitos hienosti hoidetusta asiasta!!! Luottamus Firmaanne kohtaan jatkuu edelleen hyvänä, niin kuin se on ollutkin, koska käyttämämme palvelut ovat toimineet aina hyvin.” – Leena (ongelmatilanne lentkenttäkuljetuksen kanssa))
“Hej, vi kom hem i morse från er resa till ett polskt ölspa och vi var verkligen nöjda med den resan !!” – Merja
(“Hei, Olemme tänä aamuna tulleet kotiin teidän matkaltanne Puolan olutkylpylästä ja olimme todella tyytyväisiä siihen matkaan !! ” – Merja)
“Hej. Vår resa har hittills varit helt perfekt. Stället är lugnt, inget partyställe, vilket var vad vi sökte. Att hitta skjutsen från flygplatsen var lite svårt i början, men jag bad direkt om hjälp från en lokal tjej som guidade oss till rätt person. Gate 4 syntes utanför flygplatsen, inte inuti där en lokal man väntade på resenärerna. På natten inne på hotellet guidade en herre oss till rummet och hade reserverat smörgåsar och en stor vattenflaska åt oss. Maten är god och kötträtterna mycket välsmakande, tänk om man själv kunde lära sig att krydda lika bra. Det finns många olika sorters sallader, det finns säkert måltidsdryck för alla och efterrätterna är underbara: det finns bakverk, geléer och många sorters frukt! I baren smakar drinkarna gott och det finns många typer av cocktailar, de serveras från 11 till 24. Rummen är riktigt rena och de städas dagligen! Personalen är leende och vänlig. Har inget annat än gott att säga, tänk om man kunde ta med det här vädret i resväskan till Finland också så att alla fick njuta av det.” – Virpi
(“Hei. Matkamme on ollut tähänasti aivan täydellinen. Paikka on rauhallinen, ei mikään bilepaikka mitä haimmekin. Kyydin löytäminen kentältä oli hieman hakusessa, mutta kysyin heti apua paikalliselta tytöltä joka ohjasi meidät oikean ihmisen luo. Gate 4 näkyi kentän ulkopuolella ei sisällä jossa paikallinen mies odotteli kyytiläisiä. Yöllä hotellin sisällä herrasmies ohjasi meidät huoneeseen ja oli varannut meille voileivät ja ison vesipullon. Ruoka on hyvää ja liharuuat erittäin maukkaita, voi kun oppisi itsekkin maustamaan yhtä hyvin. Salaatteja on monenlaisia, ruokajuomaa löytyy varmasti kaikille ja jälkkärit ihania: on leivoksia, hyytelöitä ja monenlaisia hedelmiä! Baarissa juomat hyvän makuisia ja monenlaisia coctaleja löytyy, niitä tarjoillaan 11-24 asti. Huoneet todella siistejä ja ne siivotaan päivittäin! Henkilökunta hymyileviä ja ystävällisiä. Ei ole kuin hyvää sanottavaa, voi kun saisi nää kelit vietyä matkalaukussa Suomeenkin että kaikki saisi nauttia näistä.” – Virpi)
“Hej igen, ett speciellt TACK för en trevlig resa via er! Jag klarade mig genom incheckningen för det saknade incheckade bagaget på utresan med förklaringen: ‘Nu har jag blivit tvungen att agera potatis-, sill- och dillchaufför för ett pankt gäng från Marbella; om väskan inte syns på biljetten är det min sekreterares fel, ring henne.’ Lyckligtvis syntes väskan ändå på ett annat papper som jag kom på att gräva fram och visa upp. Ett stort tack också till markpersonalen vid Norwegians incheckning! De tog min historia på så stort allvar att min väska till och med lades på specialbagagebandet… Vid hemresan hade jag gjort ett noggrant fastighetsskötarnöte och väskan vägde 20,5 kg, och med största sannolikhet fanns det en notering i dokumenten, ingen frågade något mer – tack.
Det enda som skulle kunna förbättras är det samlingsområde på Malagasidan som nämns på bussbiljetterna – var i helvete ligger det? Som en erfaren Malagaresenär fick jag leta efter det en bra stund! Jag hittade det till slut, och ett av världshistoriens stora underverk är att hämtningen från hotellet till flygplatsen till och med lyckades ett par minuter före den avtalade tiden! Ett stort tack också till detta företag som arrangerade transporterna! Jag tänker använda era tjänster i framtiden också!” – Kirsi
(“Hei taas, Erikois KIITOS mukavasta matkasta kauttanne! Selvisin menomatkan puuttuvasta ruumaan menneestä matkatavarasta selityksellä: ” Nyt olen joutunut peruna, silli ja tilli kuskiksi Marbellan perseaukiselle porukalle, jos ei lipussa näy laukkua se on sihteerini vika, soittakaa hänelle.” Onneksi se laukku näkyi kuitenkin toisessa paperissa jonka älysin kaivaa näytille. Iso kiitos siis myös Norwegianin lähtöselvityksessä olleelle maahenkilökunnalle! Ottivat tarinani niin tosissaan, että laukkuni laitettiin jopa erikoistavara hihnalle…Palatessa olin tehnyt isännöitsijän tarkkaa työtä ja laukku painoi 20,5kg ja mitä ilmeisimmin löytyi maininta dokumenteista, kukaan ei kysellyt enempää – kiitos. Ainut asia jota voisi parantaa, on bussilipuissa mainittu kokoontumisalue Malagan päässä – missä helvetissä se on? Kokeneena Malagan matkaajana sain etsiä sitä kelpo tovin! Löysin lopulta ja maailman historian suuria ihmeitä on se, että kentälle hakukin hotellista onnistui jopa pari minuuttia ennen sovittua aikaa! Iso kiitos myös tälle kuljetukset järjestäneelle yhtiölle!Aion käyttää tulevaisuudessakin palveluitanne! ” – Kirsi)
“Tack. Summan är inte särskilt stor, men jag är i mitt yrkes- och privatliv van vid att överenskomna löften hålls. Det handlar alltså mer om en principfråga. När det gäller framtida resor kommer vi säkert att använda era tjänster igen eftersom själva resan gällande arrangemang lyckades till betyg ‘tio’. Med önskan om en trevlig sensommar” – Jari
(“Kiitos. Summahan ei ole suuren suuri, mutta olen työ- ja siviilielämässä tottunut siihen, että sovitut lupaukset pidetään. Siis kysymys on enemmänkin periaatteesta. Tulevien matkojen osalta tulemme varmastikin käyttämään myös palvelujanne, koska itse matkamme onnistui järjestelyiltään “kympin” arvoisesti. Kivaa loppukesää toivottaen” – Jari)
“Kan varmt rekommendera denna byrå! Jag har varit på tre resor som de arrangerat och allt har fungerat riktigt bra gällande flyg, transport och hotell, både för inrikes och utrikes resor. Nästa resa är redan köpt och väntar.” – Ritva (kommentar lämnad på Facebook)
(“Voin suositella ko. toimistoa lämpimästi! Olen ollut kolmella heidän järjestämällään reissulla ja kaikki on toiminut todella hyvin, niin lennon, kuljetuksen kuin hotellienkin osalta, niin koti kuin ulkomaan matkojenkin suhteen. Seuraava matka jo ostettuna odottaa jo.” – Ritva (kommentti jätetty Facebookiin))
“Meddelar att vi fick passning för våra hundar så de följer inte med. Vi tog ändå biljetter från Viking Line så att vi kan sova längre på avresemorgonen. Så dessa Eckerö-biljetter avbokas. Vill dock tacka för god service! Och vi ser mycket fram emot lillsemestern på Viimsi Spa som vi bokade genom er 🙂 Tusen tack!!” – Suzan
(“Ilmoittaisin että saimme koirillemme hoitopaikan joten ne eivät lähde mukaan. Otimme liput kuitenkin Viking Lineltä, että saamme lähtöaamuna nukkua pidempään. Eli nämä Eckerön liput perutaan. Haluan kuitenkin kiittää hyvästä palvelusta! Ja odotamme kovasti pikkulomaa Viimsi Spassa, jonka teidän kauttanne varasimme 🙂 Paljon kiitoksia!!” – Suzan)
“Bokade för första gången genom er och var lite nervös för om det är som det lovas i texten.. och det är det ju! Så efter resan kan jag rekommendera till andra också!! Tack för att er kundtjänst fungerar! ” – Katri
(“Varasin ensimmäistä kertaa teidän kauttanne ja vähän jänskätti, onko se niin kuin tekstissä luvataan.. ja onhan se! Eli reissun jälkeen voin suositella muillekin!! Kiitos, että teidän asiakaspalvelu toimii! ” – Katri)
“Tack Anne! Förstklassig service! Vänliga hälsningar en nöjd kund” – Simo
(“Kiitos Anne! Ensiluokkaista palvelua! Ystävällisin terveisin tyytyväinen asiakas” – Simo)
“Hej, leveransen av flygplatstransfer-vouchern gick inte helt perfekt. Ni meddelade det att vouchern skickas samma vecka som resan är, men den kom ju inte då. Jag frågade efter den flera gånger, men väl framme i Budapest på måndagen fick jag ett meddelande om att den hade skickats. Men ingen fara, ingen frågade ens efter vouchern och flygplatstransferna fungerade extremt bra! I övrigt var arrangemangen också utmärkta, hotellet trevligt, rent, på ett toppenläge och frukostarna smakade mycket bra, utmärkta! Personalen var verkligen tillmötesgående och leende. Och Budapest är bäst! Kan rekommendera och har redan gett 10 resor betyg 10!” – Tuula
(“Hei,lentokenttäkuljetus -voucherin toimitus ei mennyt ihan mallikkaasti. Te ilmoititte, että voucher lähetetään samalla viikolla, kun matka on, mutta eihän tuota sitten tullutkaan. Kyselin sitä sitten useamman kerran, mutta jo perillä Budapestissä maanantaina sain viestin, että on lähetetty. No ei hätää, voucheria ei kukan kysynytkään ja lentokenttäkuljetukset hoituivat erittäin hyvin! Muutenkin järjestelyt olivat erinoimaiset, hotelli viihtyisä, siisti, loistopaikalla ja aamiaiset maistuvat, erittäin hyvät! Henkilökunta todella palvelevaa ja hymyilevää. Ja Budapest on best! Voin suositella ja olenkin jo niin tehnyt 10 matkoja 10:n arvoiseksi!” – Tuula)
“Skickar här ännu ett tack för rumsarrangemang osv. Om man ska vara ärlig är hela hotellet ganska föråldrat och har hamnat efter sin tid, men det gav verkligen en trevlig förändring att ni tog tag i saken och på kort varsel, och vi fick rena rum i alla fall. Maten på hotellet var god, men jag märkte en märkbar förändring hos vissa anställda när rumskrånglet började undersökas. Tack till er, hälsningar” – Marco
(“Laitan tässä vielä kiitoxet huone järjestelyistä yms. Totta jos puhutaan koko hotelli on aikalailla vanhentunut ja ajastaan jäänyt mutta mukavan muutoksen todellakin toi se että otitte asian hoitoon ja nopeassa aikataulussa ja saimme kuitenkin siistit huoneet. hotellissa ruoka oli hyvää mutta huomattavan muutoksen joissain virkailijoissa huomasin kun huone häsää alkoi penkomaan. Tänx teille kuittaa” – Marco)
“Vi var precis i Prag och var nöjda med resan. Det handbagage på 8 kg som Finnair tillåter var helt tillräckligt för en 4-dagarsresa. Privat flygplatstransfer med helt nya bilar (en Audi vid ankomsten) kändes lyxigt. Visserligen fick vi vänta i cirka 15 minuter på skjutsen på vägen dit.” – Raija (kommentar lämnad på Facebook)
(“Olimme juuri Prahassa ja olimme tyytyväisiä matkaan.Finnairin sallima 8kg käsimatkatavara oli aivan riittävä 4pv matkalle.Yksityinen lentokenttäkuljetus aivan uusilla autoilla(tullessa Audi)tuntui ylelliseltä.Tosin mennessä jouduimme odottamaan n 15 min. kyytiä.” – Raija (kommentti jätetty Facebookiin))
“Hej, min vän och jag återvände igår, 7.10, från Aten. Jag ville tacka top10-resor för ett riktigt bra hotellval. Stället var behagligt på alla sätt. Personalen var extremt vänlig. Stranden var också precis lagom stor… Aegean Air fungerade felfritt och så även flygplatstransferna. Resan från hotellet till Aten var ganska lång, men gick smidigt med taxi. Lokalbussen skulle också ha fungerat ganska bra. Vi hoppas att ni tar med Eden Beach i ert program även nästa vår, med den nya säsongen.” – Renee
(“Hei, palasimme ystäväni kanssa eilen, 7.10. Ateenasta. Halusin kiittää top10 matkoja todella hyvästä hotellivalinnasta. Paikka oli kaikin puolin miellyttävä. Henkilökunta erittäin ystävällistä. Rantakin juuri sopivan kokoinen…Aegean air toimi moitteettomasti ja niin myös lentokenttäkuljetukset. Matka hotellilta Ateenaan oli melko pitkä, mutta sujui mutkattomasti taxilla. Paikallisbussikin olisi toiminut melko hyvin. Toivommekin, että ottaisitte Eden Beachin ohjelmaanne myös ensi keväänä, uuden sesongim myötä.” – Renee)
“Hej! Tack för er insats med hotellbytet. Jag är riktigt nöjd med resan i sin helhet. Båda hotellen höll hög klass, flygplatstransferna OK. TACK. VI ÅTERKOMMER I RESESAMMANHANG!” – Markku
(“hei! Kiitos suorituksestanne hotellin vaihdosta.Olen tosi tyytyväinen matkaan okonaisuudessaan. Molemmat hotellit olivat tasokkaita ,kenttä kuljetukset ok. KIITOS. PALATAAN MATKAILUN MERKEISSÄ!” – Markku)
“Tack för hjälpen! Måste bara berömma det där Park Inn-hotellet och speciellt receptionens personal, i synnerhet en ung kvinna vid namn Mila. Hon hanterade en problemsituation mitt i natten smidigt, det blev bara positiva minnen kvar av situationen. Er service har också varit utmärkt och vi har redan berömt er för våra bekanta : ) Ha en god väntan på julen ni också” – Kirsti
(“Kiitos avusta! Täytyy vielä kehua tuota Park Inn hotellia ja varsinkin vastaanoton henkilökuntaa, erityisesti nuorta naista nimeltä Mila. Hän hoiti ongelmatilanteen keskellä yötä sujuvasti, tilanteesta jäi pelkästään positiivisia muistoja. Teidänkin palvelunne on ollut erinomaista ja olemmekin jo kehuneet teitä tuttavillemme : )Hyvää joulun odotusta teillekin” – Kirsti)
Kommentarer plockade från diskussionsforum på internet:
(Internetin keskustelufoorumeilta poimittuja kommentteja:)
“Jag var i Nice för en vecka sedan på en superbilig resa (4 nätter 5 dagar) bokad via den aktuella byrån och allt gick jättebra. Flygplatstransferna fick vi visserligen fråga efter före avresan eftersom de inte kom till mejlen, men de löste sig också utan anmärkning… vi bokade resan i sista minuten så det påverkade kanske. Jag vågar åka igen även om jag tvivlade lite när jag beställde eftersom priset var för bra för att vara sant och byrån okänd.” – onnistahti
(“Olin viikko sitten Nizzassa ky toimiston kautta varatulla huippu halvalla (4 yön 5 päivän) matkalla ja kaikki sujui hienosti. Lentokenttä kuljetuksia tosin jouduimme kyselemään ennen lähtöä kun eivät tulleet sähköpostiin mutta nekin hoituivat moitteitta…varasimme matkan viimehetkessä joten se ehkä vaikutti. Uskallan lähteä toistekin vaikka hieman epäilin tilatessa kun hinta oli liian hyvä ollakseen totta ja toimisto tuntematon.” – onnistahti)
“Vi har varit på ett flertal Top 10-resor och även på andra resor så det finns att jämföra med. Vi har alltid fått bra service från firman i fråga och allt har alltid gått bra. Vi har sparat många euro och har därför kunnat resa mer. Har alla ni som klagar tänkt alls på att researrangören i fråga kanske inte är skyldig till alla misslyckanden utan själv har drabbats. Vi kommer med glädje att använda Top 10-resor även i fortsättningen och jag rekommenderar det varmt till andra också.” – mutkato
(“Olemme olleet lukuisilla Top 10 matkoilla ja myös muilla matkoilla joten verrattavaa on. Olemme aina saatu hyvää palvelua kyseiseltä firmalta ja kaikki on aina sujunut hyvin. Olemme säästäneet paljon euroja ja voineet sen takia matkustaa enemmän. Oletteko te kaikki valittajat ajatelleet ollenkaan sitä että ehkä kyseinen matkanjärjestäjä ei ole syypää kaikkiin epäonnistumisiin vaan joutunut itse kärsijäksi. Me tulemme mielellämme jatkossakin käyttämään Top 10 matkoja ja suosittelen lämpimästi myös muille.” – mutkato)
“Testade också av ren nyfikenhet en Pragresa i juli. Jag var mycket nöjd med allt. Allt fungerade. Föraren mötte upp med mitt namn i flygplatsens ankomsthall när jag anlände, likaså returskjutsen till flygplatsen precis som avtalat. Hotellet var riktigt rent och en underbar säng. Lite ljud i korridorerna på morgonen när varor levererades till köket, men 268,- euro för en femdagarsresa, för de pengarna åker man ju inte ens till Stockholm. Det är alltså inte värt att klaga. Om man är riktigt petig rekommenderar jag faktiskt inte att åka någonstans, för på resor kan det alltid hända något oväntat.” – MinnaMaarit
(“Kokeilin myös ihan mielenkiinnosta heinäkuussa Prahan matkaa. Olin erittäin tyytyväinen kaikkeen. Kaikki toimi. Kuljettaja vastassa nimelläni lentokentän aulassa kun saavuin, samoin kentälle paluukyyti juuri kuin oli sovittu. Hotelli oli oikein siisti ja ihana vuode. Hiukan meteliä käytävillä aamulla, kun keittiölle toimitettiin tavaraa, mutta 268,- ekee viiden päivän reissusta, eihän sillä rahalla käy edes Tukholmassa. Ei siis kannata valittaa. Jos on oikein tiukkapipo, en suosittele oikeastaan lähtemään minnekään, sillä matkoilla voi aina sattua jotain odottamatonta.” – MinnaMaarit)
“Vi åkte i juli 2016 på en femdagarsresa till Barcelona med min man. Vi bokade resan en vecka före avresan och fick bokningsbekräftelsen på under 24 timmar. Jag kollade dessutom med hotellet i förväg att vår bokning gällde och allt gick jättebra från researrangörernas, dvs. top10 matkatarjouksers, sida. Det enda minuset var att vi skulle ha erbjudits gratis transfer från flygplatsen till hotellet, jag menar vårt flyg var nästan 3 timmar sent (visst ett typiskt problem hos flygbolaget Vueling), och vi fick inte kontakt med transferbolaget så att vi hade kunnat meddela om vår senare ankomsttid. I instruktionsmejlet från Top 10 matkatarjoukset stod det mycket tydligt att researrangören inte ersätter om flygplatstransfern inte blir av, så eftersom vi inte fick kontakt med transfern tog vi ingen större stress av saken utan åkte med buss och taxi från flygplatsen till hotellet. Returflyget var nästan i tid, så hos Vueling funkar det i alla fall ibland 🙂 I vilket fall som helst fick vi goda erfarenheter av top10-firman och jag skulle våga boka en resa från firman i fråga igen.” – Hsusana
(“Kävimme heinäkuussa 2016 viiden päivän Barcelonan matkalla mieheni kanssa. Varasimme matkan viikkoa ennen lähtöä ja saimme varausvahvistuksen alle 24 tunnissa. Varmistin vielä hotellilta etukäteen, että varauksenne on voimassa ja kaikki meni matkanjärjestäjien eli top10 matkatarjousten osalta tosi hyvin. Ainoa miinus oli, että meille oltaisiin tarjottu ilmainen kuljetus kentältä hotellille, mutta lentomme oli lähes 3 tuntia myöhässä (vissiin tyypillinen ongelma lentoyhtiö Vuelingilla), emmekä saaneet yhteyttä kuljetusfirmaan, jotta olisimme voineet ilmoittaa myöhemmästä saapumisajankohdastamme. Top 10 matkatarjousten ohjesähköpostissa luki hyvin selkeästi, että matkanjärjestäjä ei korvaa, jos lentokenttäkuljetus ei toteudu, joten koska emme saaneet yhteyttä kuljetukseen, emme ottaneet asiasta sen kummemmin stressiä, vaan menimme kentältä bussilla ja taksilla hotellille. Paluulento oli lähes ajoissa, joten Vuelingillakin hommat pelaa ainakin joskus 🙂 Joka tapauksessa meille jäi hyvät kokemukset top10- firmasta ja uskaltaisin varata kyseiseltä firmalta matkan uudestaankin.” – Hsusana)
“Jag köpte ett hotelldeal till Best Western Hotel Pilotti. Allt gick bra. Det var smidigt när flyget gick klockan sex på morgonen och hotellet hade gratis flygplatstransfer 4.40. Använder Top 10 reseerbjudanden igen!” – nöjd
(“Mä ostin hotellidiilin Best Western Hotel Pilottiin. Kaikki sujui hyvin. Oli kätevää, kun lento lähti kuudelta aamulla ja hotellista oli ilmainen lentokenttäkuljetus 4.40. Käytän Top 10 matkatarjousta toistekin!” – tyytyväinen)
“min bror var i Warszawa i våras på resan i fråga och 100 % nöjd” – Leena
((“- veljeni oli keväällä Varsovassa kyseisellä matkalla ja 100% tyytyväinen” – Leena))
“Den här har varit i Budapest för det priset och jag var ganska nöjd med resan” – Sanna
((“- Tää on käynyt Budapestissa tuohon hintaan ja varsin tyytyv’inen olin reissuun” – Sanna))
“I april var jag 4 dagar i Budapest, inget att klaga på”
((“- Huhtikuussa olin 4 vrk Budapestissä, ei mitään valittamista”))
“top 10 resor jeee… Använt mycket just för all inclusive-resor i olika länder. Rekommenderar!”
((“- top 10 matkat jeees.. Käytetty paljon just all inclusive reissuja eri maissa. Suosittelen!”))
som svar på en annan läsares fråga “Är det här riktiga resor, eller bara hittepå”: “Säkert riktiga, för jag var på en Top 10-resa till spanska fastlandet i våras och allt fungerade strålande – Toini”
((“Onko nämä oikeita matkoja, vai jotain huuhaata”: “Varmaan oikeita, sillä olin keväällä Top 10 matkalla mannerespanjassa ja hiesnosti pelas kaikki – Toini”))